söndag 9 maj 2010

Stockholm

Idag är det nionde maj vilket betyder att idag är det exact en månad kvar till bf, och vad jag längtar efter att få träffa vårt älskade lilla knyte! Men snart är vi faktiskt där!

Sitter i sthlm hos mormor nu, har just pluggat lite eftersom det är dags för sista opponeringen på tisdag. Känns jobbigt att kritisera andras arbeten, usch och fy, känner sig som elak häxa :( Men det måste göras bara.

Igår vart det en liten shoppingrunda i Skanstull med mor. Hade baht kvar från Thailand som jag växlade, blev ju ändå 500 kr, sen hade jag 300 kr rabatt på HM, så fick ju faktiskt en hel del för pengarna. Blev ju självklart tvungen att köpa lite bebiskläder =) Men även mammma Madde fick lite nytt, bla några t-shirtar, ett par byxor och ett par ballerina. Det är jag värd, hehe..
På kvällen hände inte mycket, glodde på tv, pluggade lite och åt svenska jordgubbar med grädde, det ni! Och gott var det kan jag lova!

Vet inte vad jag ska fördriva den här dagen med innan det är dags att sätta sig på bussen igen.. På tal om bussen, jag sätter mig aldrig på den där bussen igen (efter idag då) så länge jag är gravid! Fy fan vad det var obekvämt och trångt! Kändes som hela livmodern trycktes ihop, nej fy säger jag bara. Annars kan jag berätta att bebis har varit helt otroligt aktiv här i sthlm.. Var vaken i princip hela dagen igår. C trodde h*n håller på att göra sig redo för livet utanför magen =) Hihi!
Och fy vad jag saknar C! Vill bara ha hem honom.. Sen är han ju en väldigt stor trygghet just nu, och det saknar jag..

Inga kommentarer: