fredag 21 maj 2010

Just det..

... cervix är mjuk också =)

4 kommentarer:

Cindy sa...

Herre gud va härligt..... Snart får ni träffa er "lilla" bebis :-) Ibland har dom faktiskt fel på måtten. Min sambos syster så sa dom att bebis var väldigt liten och skulle va just 2kg då den skulle födas, han kom ut och va 3,2kg, helt frisk och fin grabb. Dom sa också att han va oproptionerlig, men han va helt perfekt :-)
När kommer C hem?

wimsis sa...

Det känns helt otroligt, nu är det verkligen på riktigt! Man har konstigt nog inte riktigt fattat det än.. =)
Ja, det där med måtten ska man nog inte lita blint på. Dom oroade min syster också och sa att hennes dotter var så liten, men hon vägde 3,1 kg när hon kom ut, och även hon helt perfekt! Så mycket kan man nog ta med en nypa salt.
Han kommer hem den 1/6.. Så nu är frågan om han borde komma hem tidigare. Ibland skulle det vara lättare om man bara fick ett datum, att nu är det dags!

Cindy sa...

Jag förstår dilemmat. Kommer han sen hem tidigare och bebis bestämmer sig för att komma senare, måste han då åka tidigare på jobb? Annars tycker jag det skulle vara värt av han att komma hem tidigare. Man vill ju liksom inte riskera missa förlossningen. Den största händelsen i livet. Hoppas han hinner hem. Kram på er båda.

wimsis sa...

Vi har nu bestämt att vi avvaktar till på måndag då jag ska till bm. igen, ska be henne läsa upp diktatet och höra vad hon tycker. Men han går självklart på nålar därborta nu.. Kommer han hem behöver han inte gå på jobb tidigare, det enda som händer är att han blir av med en del av lönen och det är ju skit samma i situationen. Så nu ska jag bara ta och vila till på måndag!
Kram