fredag 21 maj 2010

I startgroparna?

Ja, vad ska man säga om dagens undersökning?
Vi kan väl börja med att säga att bebis är ganska stor, läkaren mätte och mätte flera gånger, till slut tog han ett medeltal på ca. 3 kg. Och det är drygt tre veckor kvar. Jepp, vår bebis är stor. Så har redan fått en tid för att kolla tillväxten om bebis inte är ute till den 14, då finns det även chans för igångsättning. Annars såg allt bra ut. Det första han frågade mig innan han började med ul var om jag haft några sammandragningar, nej, det har jag inte, nej, men det är ju inte dags riktigt än svarade han. Nej, det är ju inte det. Nåja, det var det. Sen var det dags för undersökning.
Oj, vad huvudet är lågt ner säger han! Vääldigt lågt ner, har du verkligen inga sammandragningar???! Eh, nej.. Inte vad jag märkt av alla fall.. Bebis huvud ligger alltså så lågt ner som det egentligen innan förlossningen startar om jag fattat allt rätt. Sen konstaterade han att jag inte öppnat mig än, och att det är 1,5 cm kvar av livmoderhalsen! Man kan alltså säga att du är i startgroparna! Va???! Jepp, tydligen är jag i startgroparna! Shit, jag fattar ingenting! Okej, vi ska inte ta ut någonting i förskott nu, man vet ju aldrig. Men det känns som att det kanske är läge att förbereda sig lite, på riktigt alltså, inte bara snacka, utan på riktigt!
C stackarn vart jätte nervös, han vet inte vad han ska göra nu.. Och vad ska man säga lixom? Det finns ju inga garantier för någonting. Ingen kan ju säga när det säkert är dags. Men han är rätt skärrad nu, mitt hjärta.

2 kommentarer:

Cila sa...

Oj men shit?!!
Stackars Conny! Hoppas ändå att de dröjer så att han hinner hem!
Men du vet, ring så kommer jag på studs om de skulle vara nånting! :)
Puss <3

wimsis sa...

Ja, eller hur! Tack så mycket gumman, det gör jag =)

Puss puss!