söndag 23 maj 2010

Pessimist

Jahapp, vad tusan ska man göra en dag som denna? Hundarna ligger och sover (Har Abbe också), Donya i sovrummet och Abbe i soffan. Till och med de blir trötta av det här vädret. Jag borde städa och dona lite eftersom C som sagt kommer hem, men jag har väl näääästan lovat honom att jag inte skulle göra det förrän han var hemma. Stackarn är verkligen rädd att det ska sätta igång innan han är hemma. Men jag förstår honom. Han berättade igår att det inte hade varit några som helst problem att få en ersättare, tydligen har de flesta på kontoret barn och verkar ha stor förståelse. Ibland måste jag erkänna att människor överraskar mig positivt! Jag är nog annars ganska pessimistisk och förbereder mig nog gärna på det värsta istället för att leva på hoppet, men det är ju som sagt också då man blir positivt överraskad. Nu hade jag ju börjat ställa in mig på att för föda vårat barn utan C hemma, ingen trevlig tanke. Men nu jäklar är han snart på väg hem till oss! Och kanske, kanske hinner han hem redan ikväll, beroende på vilken tid avbytaren kommer, men det spelar inte så stor roll. Imorgon vid den här tiden är han hemma alla fall!

4 kommentarer:

Cila sa...

Ja, ta de lugnt nu. Lägg dig och läs en bok och drick en kopp kaffe eller nåt.
Perfekt bok läsar väder idag! :)
Städningen kan helt klart vänta tills Conny är hemma och kan hålla ett vakande öga över dig ;)
Jag skippar tillåme städningen idag och tar en bok istället, och jag är inte ens preggo :D

Puss

wimsis sa...

Jaja, jag ska =) Funderar helt seriöst på att börja med presentationen till examensarbetet, illa, haha.

Puss

Cila sa...

Duktig flicka! ;)
Inte utmana ödet ännu.
Sen när conny är hemma kan du ju sätta igång och städa på allvar och hoppas att bebis kommer ut snart :)

Om inget hänt ännu nästa helg hoppades jag på att jag kunde ta med Ebba och kanske Eddie och hälsa på er? :)
Puss!

wimsis sa...

Ni är så välkomna så=)

Puss