fredag 7 maj 2010

Pengar, pengar..

Jag som hade hoppats på vackert väder idag.. Fy, vill inte alls gå ut, men det vill min hund så det är väl bara att klä på sig och pallra sig ut en stund.

En sak som slog mig igår, i onsdags gick jag på mammaledigt! Haha, helt sjukt ju! Okej, nu kommer jag ju att jobba med examensarbetet in i det sista, men ändå! Jag är mammaledig!
Mindre roligt är att jag är fattig som en kyrkråtta, idag borde jag ha fått min mammapenning (tycker jag alla fall, står att den ska betalas ut imorgon nämligen..), jag hade tänkt betala en stor räkning med den (jätte roligt, men ett måste) men inte har jag fått några pengar inte.
Kollade igenom mitt konto och mina betalningar de senste månaderna och förbanna alla jävla pengar går till räkningar, bensin och mat.. Som jag sa till C igår, skulle man nu åtminstone göra av med pengarna på massa skit så skulle man ju kunna göra nåt åt det. Men jag kan ju inte sluta betala räkningar eller köpa mat.

Bara för att jag har det så bra ställt bestämde jag mig för att åka till sthlm i helgen. Jag vet att min mormor har velat träffa mig jätte långe, och eftersom hon inte mår så jätte bra känns det som det är dags att träffa henne. Efter den här helgen börjar det nog bli dags att hålla sig hemma. Man vet ju aldrig vad som kan hända..

Inga kommentarer: