torsdag 27 maj 2010

Bygglov

Nu är det nog så gott som klart att det blir utbyggnad av huset, C ringde kommunen idag och frågade hur det gick med bygglovet vilket resulterade i att vi fick godkänt, men de vill ha originalritningarna. Sedan ringde han till elementbyggen och sa att vi accepterar offerten, så nu skulle de göra ritningarna som vi sedan kan lämna in till kommunen, de på elementbyggen väntade i sin tur på bygglovet. Hmm.. Nåja, allt verkar fungera som det ska nu.
Så nu har jag just mailat en trapptillverkare för att få lite prisförslag. Vi måste ju ta och börja räkna på hur stort lån vi behöver nu, och det är inte så lätt vill jag lova.

Annars har vi varit ute och målat idag. Jepp, även jag! Men aj fy sjutton vad ont i ryggen jag fick. Klarar inte av att böja mig ner längre. Pinade mig en stund, sen satte jag mig ner och målade istället! Lite duktig känner jag mig allt. C tyckte att jag borde göra nåt mer fysiskt tungt för att få igång förlossningen, haha. Skulle jag gärna göra, men det är bara att inse att kroppen klarar inte av det.

3 kommentarer:

Marie sa...

jaja, ut å hoppa studsmatta eller nått! =) puss gull! ses imorrn

Anonym sa...

det finns inget sådant som sätter igång förlossningen.. bara myter alltihopa, dom som kommer på sånt e bara dumma som ger förhoppningar till hög gravida stackars kvinnor som bara vill ha ut sitt lilla hjärta.. :)min läkare skrattade typ åt mig när jag frågade.. det man kan få gjort är hinnsvepning.. kan hjälpa. men det gör dom nog int före bf

wimsis sa...

Jo, jag vet att allt detta är myter. Men det är rätt skönt för oss (i alla fall mig) "stackars" gravida kvinnor att ha något att tro på. Det är en pepp för mig och får dagarna att gå liiite snabbare. Så jag tänker fortsättningsvis göra så mycket jag klarar av och orka, och framförallt fortsätta tro!