fredag 14 maj 2010

Barnvakt

Fy vilken dålig dag jag har idag.. Har världens halsbränna, eller, jag tror det är halsbränna.. Nu när man börjar känna efter lite mycket börjar jag inbilla mig att jag kanske har ont över levern. Det är jobbigt alla fall. Vill varken dricka eller äta något. Vet inte heller vilken ställning som är den bästa. Ringde faktiskt min mor och bad henne åka till apoteket åt mig eftersom hon ska hit efter ungarna sen.

Annars sitter jag hos min syster och är barnvakt. Dagis och eftis håller tydligen stängt när de är såna här knepiga klämdagar så. Vi har inte gjort så mycket, spelat lite kort och suttit ute i fina vädret. Sofie pratar ju som jag vet inte vad, haha.. Försökte läsa igenom examensarbetet när ja kom hit eftersom vår handledare vill ha det till kl. 12, det var inte det lättaste kan jag lova. Hon skulle ju fråga 500 saker om allt mellan himmel och jord, och så skulle hon visa när hon spelade osv. så den där genomläsningen blev nog som den blev.

Min syster kom hem och åt lunch med oss, hon började prata om att om det skullee hända nåt är det ju bara att komma med ungarna till jobbet. Jag fattade verkligen inte vad hon pratade om, sen sa det pling. Hon menade ju självklart ifall bebisen skulle få för sig att komma ut eller nåt. Man ska tydligen ha sådant i åtanke nu =) Hon berättade i samma veva att Sofie (hennes första) kom ju 14 dagar före beräknat datum. Så kom fan inte och säg att alla förstagångsföderskor går över tiden!

Igår hade jag finfrämmande av min älskade Cila! Helt underbart att äntligen träffa dig igen! Hoppas verkligen att vi ses väääldigt snart igen, förhoppningsvis redan imorgon!

3 kommentarer:

Cila sa...

Jodu stumpan! Jag kommer imorn bara du har tid :)
Jag vet inte riktigt vilken tid jag kan komma ifrån bara. Eddie är på fest nu, så när han har blivit människa igen.. ? :)
Men vi får ringas imorn när du vaknat! :)

Jag hade super skoj igår, känner mig hel igen :)

Puss! <3

wimsis sa...

Jag har all tid i världen=) Hör av dig imorgon nånting bara, har inga större planer än att åka till kea och handla!

Puss

Cila sa...

Jag vill komma med och handla dit om du inte redan varit! :)
När passar de dig?
2 ?
Men jag ringer dig lite senare!
Puss