onsdag 5 maj 2010

Husdjur på taket

Nu har jag slött.. Vet inte vad jag vill göra heller. Skulle kunna åka till Kea och handla lite, men nu vill jag inte gå utanför dörren när det spöregnar.
Gjorde just dagens goda gärning och ringde och ändrade lite tider till bm. har typ tre dagar kvar i skolan som jag måste vara med på, varav två av de dagarna examensarbetet ska presenteras och självklart hade jag bkat in bm två av dessa tre dagar, smidigt. Men nu var det fixat, fick ett besök mindre, skönt.

Vet inte om jag skrivit om det tidigare (säkert) men vi har ett husdjur på taket, antagligen en stor fet råtta. De två senaste nätterna har jag och hunden vaknat av den, det låter ungefär som om någon skulle tappa en planka i golvet, ingen liten mus med andra ord. Men nu tror jag att den kanske sitter fast i en fälla, och jag vågar inte titta efter! Tänk om den lever, då kommer jag få panik och börja lipa, jag vill ju ändå inte att den ska plågas! Sen tror jag faktiskt inte att det är fysiskt möjligt för mig att krypa på taket längre.. Som tur är är min bror på väg hit ut om ett par timmar så jag måste nog skicka upp honom och kolla läget..

Inga kommentarer: