lördag 1 maj 2010

Kaos i två dagar

Har inte blivit mycket blogg de senaste dagarna.. Har verkligen haft fullt upp. I torsdags hade vi våra föräldrar här på middag, det var första gången de träffades, det gick riktigt bra och var trevligt! Hela torsdagen gick åt till förberedelser inför middagen, kl. 9 stod jag och lagade pannacotta.. Händer inte alla dagar. Sen var jag i stan och jobbade på examensarbetet, sen köpa present och sen hem..

På fredagen fyllde då min älskade år, han fick en wake up light av mig =), vaddå pik, haha. Åter igen skulle jag iväg och jobba på examensarbetet, kl. 12. 45 hade vi tid till ul, först fick jag lämna ÄNNU ETT urinprov som viasde 3+ på äggvita, denna gång fanns även spår av blod.. Jag blir helt slut på detta. Blev intagen på ett rum där blodtrycket mättes, detta gjordes typ med en gång vilket är HELT FEL, och det visade sig också, mitt tryck var mycket högre än normalt, så det fick hon ju ta om.. Vad trött jag blir. Hon pratade till mig som att jag var ett barn, dessutom lät det på henne som jag hade en konstaterad njursjukdom.
I alla fall fick vi vänta i drygt en och en halv timme på att få komma in till läkaren.. Vi behövde inte betala för besöket pga detta vilket var bra. Annars såg bebis bara ut att må bra och växer som h*n ska. 2385 g väger bebbe nu <3. Han sa en hel del men orkar inte skriva mer om det. Direkt efter det fick vi stressa hem eftersom C´s syster m familj skulle komma på tårta.. Sen laga middag och sen kom min syster och fästman på tårta. Full fart som sagt.

Idag har vi tagit det lugnare, låg i sängen och myste till typ halv 12. Sen åkte vi till stan och for runt lite, gick på stan med hunden, sen mötte vi Marie och Fredrik och åkte hem till dem på kaffe, tyvärr löper ju då tydligen vår vovve fortfarande så det var lite väl livat vilket ledde till att vi åkte ganska snart..
Nu har vi just ätit och jag tänker banne mig inte göra så mycket mer ikväll!
Insåg idag att jag missat en deadline till en kurs, så det var dom 5 poängen.. Skit också, det har helt enkelt varit för mycket för mig nu..

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån lampa fick sven i julklapp av mej... hihi den hinner bara börja lysa så stänger han av den o väntar på att klockan ska börja ringa.. han har mycke lättare att vakna nu o han väcker inte resten av familjen + att han e mycke mycke piggare =)
Ha de bra kram / Anna H