måndag 27 september 2010

Sovmorgon

Har just kollat på Idol och jag måste nog säga att tjejerna var klart bäst ikväll. Killarna var ganska så.. värdelösa, enligt mig då.
Jag sitter helt ensam i vardagsrummet, detta måste vara första gången på ´åtminstone ett år som JAG sitter uppe och C ligger i sängen.. Är ju alltid jag som går till sängs först. Han gick dit kl. 21 eftersom han var trött och slut, man skulle ju kunna tro att det är du som har Liam på nätterna sa jag^^
Denna lite lätt "ironiska" kommentar var jag bara tvungen att släppa eftersom jag ensam har haft Liam varje natt sen han kom till världen. Det gör mig ingenting egentligen, han sover ju nästan hela nätterna och det är ju bara jag som kan amma honom. Det som är frustrerande är att han inte vaknar av NÅGONTING. Jag menar, på morgonen när Liam vaknar (typ vid åtta) efter att han ätit skulle ju C gärna få ta honom så jag får somna om igen.. Men han vaknar inte, hör ingenting. Ibland blir Liam arg när inte maten kommer tillräckligt snabbt, C hör ingenting. Inatt sov skrutten till kl. 06, då var det mat han ville ha, efter han ätit ville han inte somna om, tror vi var vakna över en timme innan han fick tag i sömnen igen. C sover gott. kl. 09 ringer hans väckarklocka med ett jävla ljud, både jag och Liam studsar ju i princip upp ur sängen, vad tror ni C gör? Jepp, soover. Jag sopar till honom i sidan och säger ilsket åt honom att stänga av eländet. Jag är vid det här laget jäkligt irriterad och jäkligt trött. Efter en stund går han upp, och vad tror ni han börjar göra? Jo han gör allt om kan tänkas väsnas så mycket som möjligt, skrapa ut aska ur spisen, skramla med disk, plastpåsar osv. Ja, det var min morgon det.
Det jag ville komma fram till med allt detta svammel var att en sovmorgon inte skulle sitta helt fel :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snacka om att ha en kopia av min karl!!! Samma här, han hör ingenting,.. jag har tagit hand om flisan varje natt och morgon.. Får jag sova lite så är han och sopar askan i spisen osv... allt för att jag inte ska få sova. och vaknar aldrig av flisan ( eller om han bara inte låtsas sova vidare). så fort hon börjar skrika och båda är vakna så lämnas hon över till mig, för jag får ju henne tyst.. Är detta typiskt hos alla män, eller?? men det känns skönt att höra att inte bara jag är ensam om det här..:)Varför kan de inte försöka hjålpa till lite? kram elin