fredag 17 september 2010

Ibland är dom billiga

Dagen har varit mestadels bra. Skrev ihop arbetet och skickade iväg det när lillen tog en powernap på 15 min.. Men det är gjort nu.
När det var gjort kände jag att min hund behövde få min fulla uppmärksamhet ett tag, så vi åkte till västernäs där mamma tog Liam så jag kunde gå ut och gå med Donya, bara hon och jag. Vi gick strandpromenaden fram och tillbaka, och så lärde jag henne att hoppa upp på bänkar som var längs med en bro. Hon är ju lite småfeg ibland min hund, så det var läskigt, men hon gjorde det! Vidare började jag träna henne på att sitta ner när det kommer människor i möte, detta eftersom hon älskar allt och alla och vill hälsa.. Men det uppskattar ju inte alla =) Men även där var hon super duktig, hon satte sig ner och sedan satte hon sig självmant så att hon kunde se mig i ögonen! Matte var så stolt då! Det värsta är ju att jag borde göra detta så mycket oftare.. Men nu när C kommer hem ska jag banne mig fortsätta!
När vi kom hem igen bytte jag sängkläder, så skönt. Jag hade nämligen tänkt att jag skulle "fredagsmysa" med bastu, vin, lite godis och rena sköna sängkläder.
Men tji fick jag.. När jag satt i sängen och skulle lägga Liam märkte jag att hundfan har pissat i sängen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy fan säger jag bara! Det här med att pissa i sängen gjorde hon när hon var valp, och då just när vi satt i nya sängkläder. Men det har hon inte gjort på snart ett år, förrän ikväll! Tror ni detta förstörde mitt fredagsmysande eller? Jepp, så nu sitter jag och dricker vin och är för jävla irriterad. Och jag och Donya som hade haft det så bra tillsammans idag.

Inga kommentarer: