måndag 20 september 2010

Dopet

Så där, då har jag beställt tårta till dopet. Min mor lagar smörgåstårta, så det behöver jag inte tänka på. Nu har jag bestämt att vi dricker kaffe i församlingshemmet efter dopet, vet att det är flera som tycker det är onödigt att ha det där, men det blir enklast för oss. Visst, vi kommer inte bli många. Men vi har bara ett litet hus (än så länge), och vi har varken stolar eller bord så det räcker till, så då måste vi låna det av någon och då ska det släpas på fram och tillbaka.. Sen kommer vi inte ens ha rum med tårtorna i vår kyl. Hunden kommer bli stressad om det är massa folk och ungar som springer runt. Ja, det blir helt enkelt bäst för oss. Sen för det väl kännas stort där, men hellre det än litet och trångt, så det så.
Prästen ringde imorse så honom ska vi träffa på onsdag. Sen måste jag köpa ett band till dopklänningen och tvätta den lite, Sebastian har visst dreglat lite på den :) På tal om kläder, vad tusan ska JAG ha på mig då?! Jag ska tvinga min karl att ha på sig en av kostymerna han sydde upp åt sig i Thailand, han är så jäkla snygg i dom ;)

Inga kommentarer: