tisdag 2 december 2008

Ska det vara så här?



Det blev ingen jacka.. Jag fastnade framför datorn med mitt arbete och sedan insåg jag att det regnade ute, så det fick vara. Men jag har fått ihop 3 sidor nu. Känner mig ganska nöjd måste jag säga.
Sitter nu och tänker tillbaka sisådär fyra år. Då var jag nykär och upp över öronen förälskad, jag bodde ihop med en kille för första gången och livet lekte. Då var allt så lätt och bekymmerslöst. Jag tänkte inte på framtiden och brydde mig inte om hur mitt liv skulle se ut om tio år. Men något jag visste var att jag ville vara med Marcus.
Nu är allt förändrat. Jag har har inte längre en sambo, inga illrar, ingen tvåa, ingen bil, inget jobb. Istället bor jag ensam i en etta som jag inte tycker om, har inga djur, har börjat skolan och min pojkvän träffar jag två-tre ggr per år. Och jag funderar på framtiden, är det så här det ska va? För jag är inte så säker på att jag gillar det..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt liv kommer att ha olika skeenden om du vill eller inte. Mer du jobbar emot längre tid tar allt (jobbigt)Och än har ditt liv knappt börjat...

Cila sa...

Åh jag vet, jag trodde då aldrig att jag skulle ha en 2 årig dotter när jag fyller 23. :)
Och ingen utbildning har jag och ingen fast inkomst. Men vafan.. Vi överlever, eller hur stumpan!
Tänk när du är klar med utbildningen, då börjar ju livet ju! Typ! :D
Det blir nog bra, fast det säkert känns jobbigt nu!

Kämpa på!
You're the best!
Puss