onsdag 10 december 2008

Ge mig lite inspiration tack

Han kom hem närmare tolv igår. Tänker inte orda mer om det med er.
Idag har jag sovit ända till 9.30, guuudars vad skönt det var. Sen gick jag upp och då åkte karln till skolan. Har varit och solat igen, men tog ett annat solarie och fy sjutton va det blåste! Hade ju nästan kallt när det var färdigt, det solariet tar jag inte nästa gång.
Just nu sitter jag och dricker glögg och skriver lite på mitt arbete, men det går trögt.. Har ingen ork att skriva. Jag har ingen litteratur om omvårdnadsteorier heller.. Försökte hitta artiklar men hittade inget bra, suck.
Igår gjorde jag massor på praktiken. Jag rondade själv med läkare och AT-läkare, de ställde frågor som jag faktiskt kunde svara på, weee. Det gick riktigt bra. Sedan fick jag ta tag i allt som skulle göras efteråt, ringa till boenden, boka ambulans, rapportera över patient till Halmstad, ringa diabetessköterska, dokumentera, ändra rapportblad, ta prover, gå till labb, ta emot ny patient, rapportera till eftermiddagspersonal, dela mediciner, äta.. Ja, jag gjorde massor och det kändes riktigt bra! Speciellt att jag ringde runt och pratade me folk, jag hatar att ringa och prata me främmande människor annars, vill ju inte ens ringa till tandläkaren vanligtvis, haha.. Vad fånig jag är.. Det var en bra dag alla fall och imorgon är det dags för ett kvällspass.
Vet ni vad? Snart är jag hemma!!!

4 kommentarer:

Marie sa...

hej älskade vän! Tack gumman.. det känns skönt att veta att man har vänner som bryr sig.. Förlåt att jag inte hört av mig, ha inte mått så bra den senaste tiden.. Träffade din mamma på stan idag, hon berättade hur bra du hade det. Men ska nog fan bli skönt när du kommer hem! Har massor att berätta.. klart vi ska ha skoj! Vi ska ta en vinkväll å fnittra massor! Right? puss puss

wimsis sa...

Men gumman.. Du vet att jag finns här om du behöver prata! Att vi ska vinkväll ja, skoja inte. Jag har varit nykter i åtta veckor när jag kommer hem, så det börjar nog bli dags för ett glas eller två =)
puss

Marie sa...

å herregud.. hur mycke abstinens har du??? =) ser framemot vin, å bara en massa fnitter.. puss

Cila sa...

Åååh, jag vill också vara med på vinkvällmed er!!
Saknar er så förbenat mycket!

Puss!!