torsdag 18 december 2008

Händelserik vecka

har det varit. Jag var med om min livs första jordbävning natten mellan måndag och tisdag också.. Jag sov visserligen gott och vaknade inte, men Macke hade vaknat och undrat vad det var som hände. Vi bor ju precis brevid järnägsstationen och när det kommer tåg kan det skaka lite ibland. Så han trodde det var ett tåg men det var knäpptyst och sängen skakade :S När jag frågade dagen efter hur länge det hade hållit på sa han att det hade hållit på rätt länge, tillräckligt länge för att man hann bli nervös. Typ alla på jobbet hade vaknat.. Själv trodde jag de skojade med mig när de berättade att de varit jordbävning.. Jag sov tydligen väääldigt gott =)
Annars har jag haft fukkt upp och knappt varit hemma. Har haft massor att göra på praktiken och dagarna har varit hektiska. Imorgon är sista dagen och jag känner att jag måste baka eller köpa nåt att bjuda på.. Skulle verkligen inte orka gå och handla ikväll.
Idag hade jag slutbedömning också och det kunde inte gott bättre (bokstavligt talat, fick absolut högsta betyg på alla punkterna)! Så roligt, min handledare är helt underbar och vi har bestämt att vi ska hålla kontakten. Riktigt skoj!
Igår när jag skulle gå in i omklädningsrummet och drog passerkortet kom jag inte, obehörig stod det. Låter väl inte som en så stor grej, men jag har ju lixom skor, kläder, namnbricka och en massa andra saker där. Det blev ett stort irritationsmoment för mig. Jag hade nån annans skor på mig igår och halva dagen idag, och fy sjutton vad jag har haft ont i fötterna kan jag lova! Det var som en dröm när vaktmästaren kom och öppnade åt mig så jag fick mina skor! Ja, det var irriterande.
Vet ni, idag har jag typ gjort allt själv, satt KAD, pvk, blodprov, rondat, ring distriktsköterska, bokat ambulans, rapporterat, deligerat, utskrivningar och en massa annat! När jag skulle sätta pvk sa min handledare att hon är inte lätt att sticka på så klarar du det inte så tänker jag inte ens pröva, då ringer vi efter hjälp. Då försvann självförtroendet lite med en gång.. Men gissa vem som lyckades på första försöket? Jepp, that was me. Duktigt nöjd =)
Nej, det här blev ju en hel roman. Men vet ni, bara tre dagar kvar nu!

3 kommentarer:

Cila sa...

Du är så duktig stumpan! Högsta betyg, jag är inte förvånad :)
Skoj att allt funkar så bra med din handledare också!

De ska bli så roligt att äntliiigen få hem dig! :D
Jag lääängtar!
Puss

wimsis sa...

Guuuud va jag saknar dig gumman! Jobbar du nästa vecka eller är du ledig nåt?
Puss

mamaMill sa...

Duktigt! =D