måndag 15 december 2008

Helt färdig..

Jag är så trött, helt slut. Gick upp fem imorse efter att ha sovit drygt fyra timmar. Dagen började hektiskt med massor att göra och personalbrist. Dela mediciner, blanda antibiotika och penicillin, sätta ny pvk, ge antibitika och penicillin, dela mat och direkt iväg och titta på en pacemaker insättning. Det var intressant men jag tyckte synd om patienten.. Läkaren som utförde operationen hade inte gett tillräckligt med lokalbedövning vilket resulterade i att när läkaren snittat och börjad leta runt så nästan skrek patienten rakt ut... Han hade väääldigt ont och vem skulle inta ha det? Han fick mer lokalbedövning flera gånger.. Sen hade de problem med elektroderna i hjärtat så operationen som skulle ha tagit runt en timme tog istället över tre timmar.. Och jag stod på ett och samma ställe i op-kläder + röntgen kläder hela tiden. Jag hade så ont i hela kroppen när jag äntligen kunde gå upp till avdelningen och äta (vilket jag inte hunnit göra på hela dagen).. När jag ätit var klockan redan 13.30.. Utskrivningar och överflytt av patienter och vips så var jag på väg hem. Håll på att somna på tåget. Väl hemma insåg jag att jag måste laga mat, suck. Borde egentligen handla men det tänker jag verkligen inte göra.
Har just duschat sittande i säkert 45 minuter, jag orkade inte ens stå upp.
Nu ligger jag i soffan med ett glas vin brevid mig. Vet ni vad det värsta är? Jag måste skriva på min praktikuppgift, den ska vara inlämnad på onsdag.. Skjut mig.

3 kommentarer:

Marie sa...

oj vilken fartfylld dag du ha haft! men gumman, njut av ditt vin först nu, å sen skriver du! Man måste få ha lite glädjestunder under dagen oxå.

Saknar dig jätte mycke Madde... vill verkligen ha hem dig nu..
puss

Cila sa...

Oj jäklar vilken dag. Men vilka intressanta saker du får göra! :)
Du är så duktig!
Bara några dagar kvar nu och sen får du komma hem och vila upp dig!

Saknar dig så förbannat mycket!
Sorry att jag inte ringt nånting, men jag vet ju att det inte blir ett 5 minuters samtal och jag har inte råd att prata längre. :)
Men snart får vi fika!!
Längtar!!
Pussar

wimsis sa...

Till er båda två: Jag saknar er så mycket! Men nu är det bara några dagar kvar! Marie, vad gör du på juldagen? Puss mina pinglor