söndag 19 december 2010

Uppdatering nattning

Tänker inte orda desto mer om helgen, men jag hade sjukt roligt och det är det viktigaste! Och jag är så glad för mina klasskompisars skull, att de blev färdiga, och att de dessutom fick en massa stipendium!
Men gårdagen var ju då verkligen inte lika trevlig. Det var så skönt att vakna upp idag och må bra :) Tillbaka till vardagen lixom!

Sen tänkte jag berätt lite om våra nattningar igen. Nu i två kvällar har jag skippat att ge gröt, men jag har gett vällingen i soffan istället för i sängen. Och det har gått riktigt bra! Båda gångerna har han somnat i famnen så fort vällingen var slut. Sen har jag burit in honom till sin säng (han har vaknat båda gångerna men somnat om!) och så har han sovit gott! Eller, ikväll vaknade han efter ca. 45 min, och då gav jag lite mer välling i sängen och nu sover han igen. Så han kommer nog få mat i sängen när han vaknar på natten och är hungrig, men när det kommer till nattningen fortsätter vi med soffan! Vi skyndar långsamt, men det är ett steg i rätt riktning. Och det går inte att beskriva hur skönt det är utan att kämpa med att få honom att sova!
Jätte tack för tipsen, fortsätt gärna komma med tips och råd! Ibland är det allt riktigt bra med blogg :)

2 kommentarer:

Emy sa...

Var roligt att läsa att nattningarna går bättre nu! Och det är nog som du skriver att det är bra att skynda långsamt, allt behöver ju inte ske på en gång.
Vår tjej är ett sånt matvrak så hon äter först gröt vid 19 tiden och sen en flaska välling kl 20... Men så sover hon gott sen också =)

wimsis sa...

Haha, det är gott med mat :) Oj så söt hon är eran lilla prinsessa!