torsdag 9 december 2010

Kvalitetstid

Har inte blivit bloggande de senaste dagarna.. Det är fullt upp som vanlig. I tisdags var vi på stan i princip hela dagen. Mormor och morfar agerade barnvakt under tiden. Men vi fick alla julklappar köpta förutom en. Sen har vi faktiskt inte köpt nånting till Liam :) Men nånting ska han nog få, det lilla livet :) Men det är ju så att inte förstår ju han om han får nåt eller ej, och han är för liten för att uppskatta det. Så inte kommer han få mycket, vi ska ju faktiskt till Thailand snart. Det är julklapp till hela familjen, och världens bästa julklapp om ni frågar mig.
Vi köpte även en ny vagn att ha med till Thailand, en Carena easy. Hoppas den kommer med hem hel också, men det har man ju inga garantier för. Ni som rest med småttingar, visst får man ha med vagnen ända till gaten?

Igår skulle Liam ha fått sina vaccinationer, men vi valde att skjuta på till på måndag eftersom han haft feber. Och det känns som ett bra beslut. Istället fick jag två vaccinationer, fjärde TBE- sprutan och så passade vi på att ta en påfyllnadsdos polio också när vi ändå höll på :) På måndag har jag tänkt tvinga c och komma med för att ta sin stelkrampsspruta.. Han är heeeelt ovaccinerad. Jäkla karl.

Imorgon åker vi till Uppsala för att hämta hem nya luft/vatten värmepumpen. Och lyssna på detta: Vi ska åka UTAN barn! Hur i hela fridens namn ska det gå?! Jag har inte varit borta från Liam mer än typ fyra timmar..... Och nu blir det från tidig morgon till sen kväll.. Då ska Liam vara med sin farmor och farfar. Men visst ska det bli otroligt skönt att komma iväg ensamma en dag, det var ju ett tag sen sist man fick lite kvalitetstid tillsammans :)


Mammas nakenfis ;)

3 kommentarer:

Marie sa...

Men gulle plutt va söt han e!!!!!!! Och jag ha shoppat julklapp åt han =) hihi.. e mamma snäll kanske hon får en oxå =)

Elin sa...

Gud, vilken söt bild!:)Jag tror ni gjorde ett bra val med att vänta med vaccinationerna om han hade lite feber. För Felicia reagerade riktigt kraftigt på dem.. Åh, ni och ert Thailand.. jag får bara drömma om det..

wimsis sa...

Marie: Mamma är ju ALLTID snäll ;)

Elin: Säg åt karln att ni ska komma med :)