torsdag 16 december 2010

Argbigga

Fy fan för den här dagen alltså.. Tack och lov att den snart är slut.
Dagen fortsatte i samma spår som den började. Han sov i alla fall typ två timmar på dagen och efter det var han på gott humör ett tag så vi passade på att busa, äta och gosa. Men sen började gnället igen, och det har hållit i sig tills nu. Han har totalvägrat att sova. Så jag har haft en övertrött och allmänt grinig Liam ikväll. Det tar på krafterna när absolut ingenting man gör ät till belåtenhet i mer än nån minut i stötet.
I alla fall, jag lagade havregrynsgröt åt honom nu till kvällen. Det tyckte han nog inte var nån höjdare :). Men han fick i sig endel ändå. Men sen skulle jag ge honom vällingen medan han satt kvar i sittern, och herre min tid vad arg han blev.. Försökte ta honom i famnen och ge den vilket han inte heller gick med på, jag la honom på soffan och försökte men han var galen.. Jag gjorde allt för att lugna ner honom men han hade blivit så upprörd så det var inte lätt. Nå, jag tog honom i famnen och gick runt lite så var det bra igen. Vid det här laget är jag sååååå slut att jag går och lägger honom i sängen. Gissa vad som händer? Gallskrik. Jag låter honom skrika ett tag, sen tröstar jag och så fort jag slutar så skriker han, sätter igång speldosan och han lugnar sig, stänger av den och han skiker.. Fan alltså. Var har han fått det här humöret ifrån??? Till slut ger jag upp och ger honom vällingen i sängen, så fort den va slut slocknade han.
Och nu tänker jag ta en dusch.

Just det, vet ni vad jag ska göra imorgon? Jo, imorgon var det meningen att jag skulle bli legitimerad sjukskötare.. Nu blev det ju inte riktigt så, men jag ska i alla fall komma med mina fina klasskamrater på middag och fira att alla andra fixade det! Det ska bli såå roligt! Liam ska vara hemma hos mormor och morfar, jag kommer också dit och sover sen. Och på lördag morgon väntar babysim.. Får se hur man mår då ;) För nu ska mamma dricka champagne och vin!!!!!!!!!

1 kommentar:

Marie sa...

Men gumman min! vilken dag!! Hoppas ni får sova gott imorrn! Du värd att ha roligt en kväll nu, njut! Sen ska vi träffas och jag kan leka med lill prinsen =)