söndag 26 december 2010

Julen

Då var det redan annandag jul´, vad snabbt det gått!
I år var det en speciell jul, det var Liams allra första jul <3 Den firades hemma hos min syster tillsammans med min bror, syster och hennes fästman och våra föräldrar. Liams pappa var väldigt saknad..
Men vi gjorde det bästa utav det och hade riktigt trevligt! Liams rutiner har varit lite upp och ner nu under dessa juldagar, vilket man märkt av vid nattningarna. Men snart ska vi ha det på grej igen.
På julafton sov vi hos mina föräldrar då jag passade på att dricka lite vin julen till ära :) Igår, på juldagen var vi hos Liams famor och farfar på middag, och där fanns ju så klart även tre av Liams kusiner.
Helt otroligt vad den lilla fem veckors bebisen är liten! Kan inte fatta att vår skrutt har varit så liten!!

Sen var det  ju spännande att komma hem igår kväll. Jag lämnade kranarna droppande eftersom jag inte ville att rören skulle frysa. Kan börja med att berätta att det var sköna 15 grader inne.. När jag kom till köket såg jag att vattnet inte rinner ner i avloppet. Yippie, ännu ett rör fruset. Detta betyder att jag inte heller kan använda diskmaskinen.
När jag lagt Liam tänkte jag att nu skiter jag i allt och tar mig en sen julbastu. När jag är på väg i bastun ser jag hur spottarna i vardagsrummet slocknar. En säkring har gott. Tänker än en gång att nu skiter jag i detta och badar i lugn och ro. Sitter i bastun typ 10 min, sen blir det kolsvart i badrummet. Nästa säkring har gått. Tror ni jag var glad? Då har alltså två jäkla huvudsäkringar gått. Tack och lov hade jag två nya säkringar.. Men nu är dom slut.
Imorse satte jag igång tvättmaskinen. Ni kan ju gissa vad som händer. Jepp, avloppet är fruset, IGEN. Vatten ut över hela badrumsgolvet, IGEN. Pricken över i:et var att jag inte fick internet till datorn. Men efter en timme fungerade i alla fall det.
Men nu har min fina pappa och min fina bror varit här och fått fix på diskhon alla fall. Sen kommer svärfar ut med säkringar åt mig..
Tror ni mina nerver mår bra just nu? Nej, inte speciellt.

1 kommentar:

Cila sa...

Men fy vilken otur du har! Och är det inte helt otroligt att sånt där alltid händer när killarna är på jobb! Tur att du har snäll bror och pappa som hjälper!
Puss <3