lördag 4 december 2010

Babysim

Idag har vi varit på babysim! Jag är så glad att jag anmälde oss till det, det är så roligt och är verkligen något jag kan rekomendera andra mammor att gå på med sina småttingar! Idag prövade vi på att dyka för allra första gången :) Det var jag som höll i Liam, och jag är ju då ganska så väldigt kort så jag hade lite tungt att lyfta honom så jag fumlade lite, men det gick bra. Min älskade prins var så duktigt så. Nästa gång ska vi stå på grundare så får jag litte lättare:) C var med även idag och tyckte också att det var riktigt skoj. Man märker att Liam tycker det är roligare varje gång man är där med honom, nu skrattar han och sprattlar på som bara den! Men nu måste vi nog allt ta och investera i en undervattenskamera så vi kan ta lite dykbilder nästa gång.

På tal om pengar så har jag fått flera oväntade räkningar nu i december. Fy fan säger jag bara.. Vet inte hur jag ska ha råd att köpa några julklappar eller någonting alls för delen.. Vet inte om jag sagt det, men vi har sålt min bil. Eller, den står kvar här än så länge. Vi ska väl skriva papper i veckan. Men detsom är bittert är att jag inte kommer att kunna lägga alla pengar på lånet. Just pga av dessa oanade utgifter måste jag behålla lite av bilpengarna så jag ska ha nåt att leva på tills jag får nästa mammapeng. Jäkla pengar. Om man bara kunde få vinna på lotto el nåt. Och ja, jag har en karl som försörjer oss. Men jag gillar inte att vara så beroende av honom ekonomiskt. Så jag slipper gärna att be honom lämna pengar åt mig innan han åker på jobb och så.


Bild från första babysimmet

1 kommentar:

cassie sa...

Hihi, det ser riktigt kul ut! Hoppas ni har det bra! Kramar