måndag 20 december 2010

Tand!

Nu är skruttens första lilla tand på väg upp! Upptäckte det när han låg och tuggade på mitt finger, hihi. Men man får inte titta, det är en tunga ivägen HELA TIDEN och försöker man flytta på den blir han arg :) Gullunge. Då har man kanske fått en förklaring till det haltaskiga humöret som pågått ett par dagar nu..

Nattningen idag gick inte så bra. Det började bra, gav välling i soffan och han somnade. När jag gick med honom till sängen vaknade han, men han brukar ju somna om. Men inte ikväll inte. Till slut flyttade jag över honom till vår säng, men inte somnade han för det. Lät honom gnälla och rusta på ett tag, men till slut orkade jag inte mer och gav honom lite ersättning, då somnade han. Men det är som så att det är inte maten i sig han är ute efter, utan han behöver flaskan för att coola ner. Tyvärr orkar jag inte kämpa med honom alla kvällar, det tar på att göra allt själv hela tiden, det är bara så. Ibland önskar jag att min karl kunde ha ett "normalt" jobb han också.. Oftast går det bra, men jag blir också trött och skulle behöva avlastning ibland. Just nu är det ju mycket annat som ska skötas utöver Liam, husbygge och allt som kommer till det, sen har ett rör till tvättmaskinen frusit, all jäkla snö ska skottas, hunden ska tas om hand, allt inför jul ska fixas osv. Ja, det är mycket nu. Men missförstå mig inte nu, jag fullkomligt ÄLSKAR mitt liv, tro inget annat. Men jag blir trött som alla andra.


Har ni sett nån sötare?

1 kommentar:

Elin sa...

Skoj!:) Fast humöret hans blir lite gnälligare..:) Kanske han snart börjar gnaga på nappen på flaskan istället när han ska dricka. Men det är ju roligt, för då kan man låta de gnaga på en gurkbit och sån. Det behöver inte vara pureat hela tiden.:) Du får se upp för tand nummer två snart då.:)Kramar!!