tisdag 28 december 2010

Sömnskola

Ja jisses alltså
Jag har börjat testa fem minuters metoden ikväll.. För er som inte vet vad det är får ni här en länkhttp://www.eckerberg.se/be/somnproblem.htm.
Han har ju somnat nu, själv. Men det tog ju ca 40 min också.. Och fy sjutton vad det är psykist jobbigt för mig! Mitt mammahjärta blödde floder. Men vi alla kommer må bättre i längden av att han somnar själv och framförallt om han ska fixa att somna om på nätterna själv! Jag menar, vem blir inte glad av att ha en pigg och glad mamma Madde? Liam vinner på det, Conny vinner på det (tror han saknar den gamla Madde ;) ) och till och med hunden vinner på det.
Så håll tummarna för mig nu, att jag orkar fortsätta vara envis!

1 kommentar:

Emy sa...

Kämpa på bara, det är tungt men tänk på att det är för allas bästa i längden... Och med lite tur så tar det inte så länge innan han märker att det inte är någon idé att skrika utan somnar fint och snabbt. Vi körde också fem minuters metoden fast jag var emot det först och det fungerade väldigt bra för oss.
Lycka till!