måndag 6 december 2010

Feber

Nattningen av Liam igår tog rekordlång tid.. C började och höll på en timme, sen tog jag över och då tog det ca. en halv timme till. Sen vaknade han och skrek säkert 7 ggr när han tappat tutten.. Hmm.. Mycket märkligt, som sagt, han skriker ju aldrig på det där sättet, inte för såna grejjer.
Vi gick och la oss vid halv elva, elva tror jag. Vid halv två vaknade jag av att Liam bökade på i sin säng. Han kunde inte somna om. Jag började bädda och dona lite åt honom och så känner jag att ungen är helt genomsvettig, och varm. Jahapp, bara att hämta febertermometern, 38, 5 visade den. Det vara bara att hämta supparna det. Sen fick min älskling sova i vår säng resten av natten. Och han sov faktiskt efter han fått supp, till kl. åtta. Älskade lilla unge. Nu sover han igen, han somnade i min famn, vet inte när det hände senast. Men han har nog ingen feber nu, är bara trött och slut. Kanske han fick nåt av kusinerna alla fall?

3 kommentarer:

Anonym sa...

ett tips är att åka o kolla öronen om han vart gnällig flera dagar o febern kommit. hoppas han piggnar i snart =)/ råni

Marie sa...

Men lilla hjärtat...
Låter ju nästan som en lite flunsa... hoppas han kryar på sig!

Elin sa...

hmm.. Det där låter ju lite som tänderna.. men flunsa oxå.. Felicia har somnat i min famn flera gånger nu, hon har så tokigt att hon inte vill vara ensam. suppar kan hjälpa lite.. Hoppas det blir bättre!!