tisdag 16 november 2010

Väntar

Det blev inget babycafé för oss idag, det blev en välehövlig sovmorgon istället. Inte illa det inte. Så vi gick upp ur sängen först kvart över tio.
Annars så har den har dagen gått ut på att städa. Och jag har faktiskt fått rn hel del gjort! När han skulle sova första gången idag tog vi en tur med vagnen efter posten, när vi kom hem igen sov trollungen så ställde vagnen ute och jag gick in och städade. Han sov över en timme ute! Känns som att det börjat släppa det här med att "vägra sova ute i en vagn som står stilla".

Tror inte jag skrivit det tidigare men vi går i väntans tider här hemma. Liam ska nämligen få en kusin precis när som helst! Det är alltså C´s syster som väntar tillökning! Hon hade bf i lördags och det har inte kommit någon knodd än! Det här är hennes tredje barn och hon har inte gått över tiden med de andra.. Dessutom var hon öppen 3 cm för ca en månad sen! Och hon hade redan då väldigt jobbiga sammandragningar. Så vi alla är väldigt förundrade över att det inte kommit någon bebis än. Jag skulle så vilja ringa henne, men jag vet ju hur jobbigt det är närr det ringer en massa folk alla dagar och frågar om det inte kommit någon bebis än.. Och hon visade mig väldigt stor respekt när jag hade det jobbigt med just det, så jag ska göra detsamma för henne. Men jag vill snusa bebis, ja, alltså riktigt liten bebis :) Snusar ju bebis hela tiden annars ;)

Inga kommentarer: