måndag 15 november 2010

Snart hemma

På godbymässan igår bokade jag in en 25 min massage på fredag, jag fick ju nämligen ett presentkort av Marie & Fredrik när jag fyllde år. Så nu äntligen ska jag utnyttja det, och vad det ska bli underbart! Längtar! Pratade lite annat med henne när jag bokade tiden, det är tydligen hon som håller i babycafét som är i Valborg varje tisdag, så nu har jag väl i princip lovat att vi skulle komma. Så det är ju då imorgon. Måste ställa väckarklockan. Men det är säkert trevligt, och Liam kommer älska det, det vet jag!

Och imorgon är det tisdagen den 16/11, det betyder att pappa i familjen kommer hem! Ja, vi hoppas att han hinner hem imorgon alla fall, i värsta fall kommer han med morgonflyget onsdag morgon. Men det är inte långt kvar alla fall.
Pratade med honom för en stund sen, då sa han att han förmodligen kommer bli tvungen att åka på kurs till Norge på den här ledigheten. Jag blir så trött, räcker det inte med att han är borta fyra veckor, måste dom skicka iväg honom när han är ledig också?!

Jag började lägga Liam kl. 19.20 ikväll. Gissa när han somnade? 20.30... En timme tog det. Vår envisa lilla bebis. Han är så trött så ögonen går i kors på honom, men sova? Nej du. Han gör verkligen allt för att hålla sig vaken, riva ut nappen ur munnen, skaka på huvudet, skratta, vara arg, försöka vända sig på mage för att sedan bli arg för att han inte kommer runt, kommer han runt blir han arg för att han ligger just på mage osv.. Ganska frustrerande faktiskt. Men efter 200 ml majsvälling och 70 ml ersättning sover han nu sött. Mitt lilla bustroll.

Inga kommentarer: