fredag 26 november 2010

Egna traditioner

Idag har jag lagat min livs första alldeles egna pepparkaksdeg! Tidigare år har jag fått deg av min mor, eller helt enkelt bakat där. Men i år är allt annorlunda, nu har vi vår egna fina lilla familj. Och självklart måste vi skaffa oss alldeles egna traditioner:) Vi har inte satt upp något julpynt alls än, vi har i och för sig inte speciellt mycket heller.. Vi försöker spara så mycket pengar som möjligt just nu, så jag ska försöka att inte köpa så mycket heller. Men en plastgran ska vi köpa, ja, plast. Jag vet att det är lite trist, men fktum är att en riktig gran barrar och den ska tas om hand. Så det får bli plast i år.
Men tror jag ska åka till stan lite tidigare idag och kolla på lite gardiner.. Kanske man kan fynda nåt billigt och fint :)

Har även lagat efterrätt till middagen ikväll, så det känns som jag stått i köket hela dagen. C beställde hem playstation move förra veckan (julklapp till oss själva) och det kom idag, så nu ska jag passa på att spela lite innan jag ska göra mig klar för att åka till stan!

Inga kommentarer: