måndag 1 november 2010

Fläng

Även idag har vi flängt på hit och dit.. Morgonen började med att jag blev väckt av byggarna kvart i åtta, då började dom gjuta färdigt grunden. Så nu är det gjort. Kl. 10.15 hade vi tid till rådgivningen. Kortfattat var allt precis som det skulle, inga konstigheter och han växer precis som han ska. Efter rådgivningen åkte vi till stan till mormor och morfar. Jag och min mor åkte ner på stan för att kolla upp en födelsedagspresent, sen handlade vi mat. Liam fick kvalitetstid med sin morfar. Efter det åkte vi till farmor och farfar. Sen tbx. till mina föräldrar där jag åt och sen iväg till folkhälsan på babysims info. Efter det till mina föräldrar och hämta Liam och hunden, sen HEM. Nu har Liam fått gröt och sen lite välling på det och nu sover han. Skrutten har blivit så snorig, så han är inte sig själv.. Därav gnället igår och gnället idag. Hoppas han mår bättre snart, min lilla älskling.

En liten parentes är att jag fick ett telefonsamtal imorse som förstörde hela min dag. Nog var det ju f*n alltså, varför är det ALLID JAG som ska se till så alla är nöjda, man kan väl för fan hjälpa till lite själv. Är man missnöjd med nåt gör man väl nåt åt det, men kom f*n inte och försök få mig att få dåligt samvete. Och sen borde folk fatta att man håller käften om vissa saker, man kan ha åsikter men man måste faktiskt ha lite vett och knipa käft ibland. Enda anledningen till att jag inte säger emot är för att jag vet att om jag gör det kommer det bli så jäkla jobbigt för fler. Men fy fan vad jag skulle vilja säga precis vad jag tycker och tänker. Och snart kommer bägaren rinna över.

1 kommentar:

Elin sa...

Kämpa på! Tydligen är det så att när man har blivit mamma så förväntar sig alla att man ska kunna fixa allting och vara alla till lags.. Man ska tydligen bara orka och orka med allt och lite till.:) kram!