måndag 22 november 2010

Imorgon!

Blev som ni märkt inget bloggande igår.
Vi var på kalas till Liams kusin Noah som fyllde sex år igår! Det nyaste tillsottet i familjen var kvar på bb med sin mamma i lugn och ro. Helt rätt. Först hade de haft barnkalas och efter det var det för vänner och familj.
Annars gjorde vi nog inte speciellt mycket, spelade guitar hero eller snarare band hero, spelade gitarr, trummor och sjöng :) Man blir ju som ett litet barn på nytt ibland, haha. Tur att man har barnasinnet kvar :)

Annars tänker vi mycket på utbyggnaden/huset som kommer imorgon (beroende på vädret)! Vi funderar mycket på var vi ska ta trappa ifrån, vi vill inte lägga ner en hel förmögenhet på den, men den ska va snygg. Vi har även beslutat oss för att golvet kommer bli i valnöt. Så trappan vill vi ha i valnöt och vitt, det blir vackra kontraster. Vi ska försöka komma iväg till Uppsala så fort huset är uppe för att hämta luft/vatten-pumpen, då ska vi nog passa på att kolla runt lite. Till Ikea och prata kök skulle jag verkligen vilja.. ja, det är mycket jag skulle vilja. Men men. Vi får ta en sak i taget bara!

Lillskrutt ligger ute i vagnen och sover nu, hoppas han tänker sova mer än 30 min.. Igår sov han bara ca. 45 min på hela dagen. När klockan var sju var han så trött och så grinig. Jag gick och la honom vid kvart i åtta, fick bara i honom hälften av vällingen, så fort jag satte tutten i munnen på honom så slocknade han, gulle. Sen börjar jag fundera på om det kanske är tänder på väg. Det har vi tänkt länge nu men :) Men han är vääldigt "gnuggig" nu. Nå, vi får se bara!
Nu har jag även börjat ge honom gröt till frukost. Han har bökat så rysligt med flaskan så gav gröt istället för några dagar sen, det fungerade bra så det har vi fortsatt med. men om Liam får välja själv skulle han ha riktigt mat varje mål, han är inte direkt överlycklig när man plockar fram en flaska, haha.

Inga kommentarer: