onsdag 10 november 2010

Dygnet

Ber om ursäkt för dåligt uppdaterande det senaste dygnet!

Igår drog vi iväg till stan för att först och främst hälsa på mina fina klasskamrater i skolan =) Var så roligt att träffa er! Men jag måste säga att jag inte saknat skolan i sig =) Men visst svider det att ni blir färdiga om en månad och inte jag.. Men men. Jag har ju offrat det för en god sak. Den allra bästa.

Nästa mission var badbyxor till Liam. Vi ska ju börja babysimma på lördag!!! Ska bli så otroligt roligt! Sen var jag ju bara tvungen att köpa lite annat åt honom också, går ju inte att låta bli.. Ja, vid det här laget var det ju snöstorm och halt ute. Vi beslutade oss för att äta middag i stan. När det var dags att åka hem fick vi skjuts, min bror körde min bil och pappa kom efter i sin. Jag ska erkänna att jag var livrädd för att köra själv. Inte för att jag är en dålig chafför eller så,utan för att jag är så jäkla rädd att det ska hända Liam nåt. Hade jag inte haft honom hade det inte varit några problem.. I alla fall, vä hemma så upptäckte vi att det var strömavbrött. Helvete. Jag kan varken koka vatten till Liams mat eller värma den i mikron. Skit. Vi väntade ca. en halvtimme (brukar ju gå snabbt) men inget hände. Jahapp, då packade vi väskan och beslutade oss för att sova i stan. Så blev det med det.

Idag har vi hemma hos Linda och Elvira. Det var jätte mysigt! Och jätte mumsig lunch fick jag också, tack än en gång! Liam och Elvira va såååå söta tillsammansm, en liten stund låg de båda i hennes gym och höll varandra i handen! Gullungar! Detta gör vi om snart igen!

Nu är vi äntligen hemma efter ett dygn borta. Som vanligt går jag mest runt och städar och plockar. Märkligt det där, att det aldrig tar slut.
Just det, har pratat med C nu och allt är ok. Tack och lov.
Kan även berätta att jag höll på i TVÅ timmar för att få Liam att somna.. Envisa unge. Först låg han och skrattade och busade i jag vet inte hur länge, sen började han gnälla för att sedan övergå till skrik. Men nu sover han minsann gott. Det värsta är att jag måste väcka honom snart, annars kommer han väl inte sova inatt.

2 kommentarer:

Marie sa...

oj, ni ha haft ett litet äventyr ser jag... fram och tillbaka bara. Vi kan väl höras närmare helgen, kanske hinner ses nåt? Får man komma me och fota när ni simmar?

wimsis sa...

Vi hinner säkert ses nåt! Du får jätte gärna komma och fota, om inte mamma kommer med.. Man får bara ha en vuxen med sig. Men jag hör av mig! Skulle ju vara väldigt roligt att ha lite kort därifrån!