tisdag 20 april 2010

Sol i sinnet

Underbara väder att vakna till! Kan inte bli bättre tror jag! Kaffet är snart färdigt och mina kokta ägg likaså.
Gårdagen spenderades ute till största delen. Först städade jag inne medans mannen kastade kläder och gick igenom sin garderob, sen hängde jag tvätt medan han eldade. Sen satt jag bara och njöt av solen. Efter ett tag kom även Marie och Fredrik och hälsade på, så då satt vi alla fyra ute och fikade, mys!
När de åkt var jag seriös och satte mig ute (igen) och pluggade medan mannen hämtade virke. Sen var jag även husfru och kockade lasagne, var kom energin ifrån lixom??? På kvällskvisten åkte vi till stan och hjälpte bror min med hans bredband och sedan åkte vi och pratade några ord med mina föräldrar.

Tanken var att denna dag skulle spenderas på bibban, men i ärlighetens namn Marie, tror jag att sitta ute i solen lockar mer =) Med skolböckerna då givetvis, hehe. Mannen ska börja järsgård idag, så svärfar skulle komma och hjälpa till, kanske även min far dyker upp. Pensionärerna verkar ha tråkigt, haha. Nån mer som vill komma på arbetsläger så är ni hjärtligt välkommna ;)
Ska se om jag lyckas knäppa några kort att bjuda på under dagen..

Inga kommentarer: