måndag 26 april 2010

Livstecken

Om man skulle ta och lämna ett livstecken här på bloggen då=) Vi mår alla fin fint här ute i lemlandsskogarna! Dagarna har mest spenderats ute på gården i solen, jag har planterat lite blommor, lekt med hunden och tittat på när mannen har arbetat, hehe.
Lördagen spenderade vi ute i Hammarland hos C´s föräldrar på deras stuga, satt ute och fikade och pratade. C´s pappa berättade vilka bekymmer han hade när han inte visset om det är en tjej eller kille som ska komma till världen, visste inte vilket färg han skulle ha på gungorna eller vilka leksaker han skulle plocka fram, haha. Vi hade tagit Abbe med oss så hundarna skenade på tre timmar i streck, roligt hade dom kan jag lova.

Igår hade vi fint besök i form av Marie och Fredrik, årets första grillning stod på schemat. Och grillat blev det, och mätta blev vi. Männen blev fulla och började sluddra, jag blev trött och Marie blev sur på Fredrik som vann i 500 haha. Ja, vi spelade 500 ett antal ggr, roligt var det. Liten jenga spelade vi även vid sidan av. Sammanfattningsvis en väldigt trevlig kväll, det tackar vi för och gör om snart igen tycker jag!

Och idag har jag och Mia knåpat på examensarbetet igen, fortsättning imorgon, även träff med vår handledare. Efter det tog jag mig i kragen och åkte in till sjukan och lämnade proverna som ska tas till på fredag, en sak mindre att tänka på.

Nu har just mina föräldrar varit här och fikat, de kom med struvor så vi stod för kaffet. Mamma fick några tomflaskor så imorgon ska jag hämta mjöd =) Det var verkligen längesen jag drack hemlagad mjöd, bra byte måste jag säga.

Bebbe lever loppan i magen på mig, har gjort det i några dagar nu. Far på från ena sidan till den andra, sparkas, slåss och har hicka =) Vet inte riktigt vad som pågår mer är verkligen mycket mer aktiv än tidigare! Lilla hjärtat, kom ut nu! Vi vill träffa dig nu!

Inga kommentarer: