torsdag 15 april 2010

Dyr resa

Igår blev det en sverigetripp, dvs. ikea, babyland och täbycentrum. Det blev ingen billig resa kan jag lova. Men roligt var det=) Nu har vi allt det nödvändigaste till bebbes ankomst vilket känns riktigt skönt, sen blev det självklart en massa annat som inte är så nödvändigt, hehe..
Vi har bla. köpt säng, spjälskydd, lakan, madrass,bäddmadrass, kläder, mobil, kramdjur, skallror, bilbarnstol, nappflaskor, gardiner, sol/myggnät till vagnen osv. Sen köpte vi även lite saker till hushållet och även liite kläder även till oss. Mamma och pappa måste ju också ha nåt=) Blev ett par byxor till mig (som jag hoppas passar..), en tröja och en vit fin tunika/klänning.
C monterade ihop sängen direkt när vi kom hem igår, så den har vi fixat till lite och placerat i vårat sovrum =) Helt sjukt att det ska ligga en liten där om bara två månader! Nu på morgonen har C monterat ihop en bokhylla och jag tvättar bebiskläder och lakan, effektiva bara värre.
Idag tänkte jag faktiskt bjuda på nån magbild och bild på finaste sängen =)



8 kommentarer:

Marie sa...

Gud va fin säng! blir ju jätte mysigt! ska komma ut å kika nån dag =) Å va fin DU e! <3

wimsis sa...

Hihi, tack =) Det får du gärna göra, och berätta det senaste skvallret från stan =)

Cila sa...

Va fint det blir!! Och du är lika fin som vanligt! :)

Jag lovade ju att höra av mig nu om en fika.. Men de är en rätt jobbig tid just nu, och jag känner att jag behöver vara hemma.
Skulle borda ta och slå en pling iaf!

Puss!

Anonym sa...

Va mysigt den lilla får=) Du e jätte fin, men magen börjar se liite spänd ut o de e 2 månader kvar?!? =) Hoppas den inte känns lika spänd som den ser ut=)

Kram Anna H

wimsis sa...

Cila: Hoppas det inte är nåt som är jätte tokigt.. Det är bara att ringa om du vill prata, finns här för dig vet du! Puss

Anna: Den börjar nog bli rätt spänd, och mindre lär man ju inte bli! C hade just en kompis här (han va här för en vecka sen också) och han sa att herre gud vad stor du blivit, sittläge i två månader nu? haha.. Jo, blir snart sitt/liggläge tills bebbe är ute. Nej, men det känns helt ok, tror att det är lite förvärkar jag börjat få nu, smidig är man ju inte och så, men överlag är det helt ok! Kramar

Petra sa...

va mysigt h*n kommer att få!! <3

och faktiskt, ska de va 2 månader till med den där masun innan bebbe ser dagsljus?

Hoppas du och bebbe mår bra iaf!

Kram kram

Mille sa...

Aaw, va fint! Både säng och mage :)

wimsis sa...

Tack flickor <3