måndag 12 april 2010

Måndag

Nu skulle jag egentligen ha suttit på kurs, men som tur var kollade jag mailen (har inte gjort det på ett antal dagar) och såg att kursen blivit inställd ikväll då föreläsaren var sjuk. Jag kan inte påstå att jag är jätte ledsen =). Men lite irriterande, hade jag vetat detta hade vi kunnat åka till ikea idag.. Vi insåg nämligen igår att vi inte alls kan åka imorgon, C har läkartid imorgon och det hade ju vi glömt bort. Så nu är nästa bud onsdag.

I natt sov jag faktiskt riktigt gott. Kände mig till och med utvilad när jag vaknade, en underbar känsla kan jag lova! Eftersom solen lyste och jag var på gott humör tog jag mig en promenad med hundarna på morgonkvisten. Men det skulle jag nog inte ha gjort.. Gick ju bara till postlådan och tillbaka, men på den biten hann jag bli helt slut och oj vad det drog och gjorde ont i ljumskarna sen. Kan tilläggas att det fortfarande inte känns så bra. Dumt huvud får kroppen lida brukar det heta va?

Vi har i alla fall varit till stan och uträttat lite, bla var vi till elementbyggen där vi nu kommit ett steg längre. Nu ska han vi pratade med sätta sig ner och räkna på hur mycket det kommer kosta, så till nästa vecka kanske vi har ett förslag =)!

Kom på att jag fick hem ett brev från sjukhuset här om dagen. Mycket spännande vill jag lova. Det stod att jag blivit kallad till undersökning den 30/4 och att lab ska tas senast ett dygn innan. Jaha, det låter ju bra. Men va tusan ska jag på för undersökning??? Det framkom inte i brevet, och ingen har berättat för mig att jag ska på nånting. Men efter att ha läst igenom det och sett att det är Korvela jag ska till antar jag att de satt in ett extra ul. Vi pratade om det hos bm sist att hon skulle fråga om de ville ha ett extra, men hon trodde inte det. Men tydligen då.. Då hinner ju även C se det lilla livet innan förlossningen. Det andra ul bokade jag in för länge sen i v.37 och då är han ju borta så. Hoppas att bebbe mår bra bara. Men det tror jag, har bökat på så tusans idag! Börjar väl bli trångt därinne, stackars bebis.

Inga kommentarer: