fredag 1 oktober 2010

Förberedelser

Glömde berätta att jag ringde till husmor över församlingshemmet i Lemland igår. Tror ni hon hade någon aning om att vi skulle ha dopkaffe där? Nej då. Det är tydligen ingen som antecknat det någonstans. Bra. Det var tur att jag ringde och pratade med henne. Men hon stackarn, var ju ledig både torsdag och fredag och hade dessutom dukat och fixat i församlingshemmet redan eftersom det ska vara något där på söndagen. Nu blev hon tvungen att åka in på sin lediga dag och ta bort det för att vi ska få plats. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt, men jag sa det att jag tycker mer synd om dig.. Så idag åkte jag dit för att träffa henne, hon visade var allt fanns och hur allt fungerade. Gulligt av henne.

Nu är min karl iväg och ska köpa dukar och servetter, haha. Undrar vad det blir för nåt.. Jag hade tänkt göra det men han var tvungen att åka till stan så han får ta det samtidigt. Så efter middagen ska jag åka dit och duka och fixa lite så man har det gjort. Sen ikväll ska Liam bada, jag ska bada bastu, måla naglar och pyssla på lite. Ska bli riktigt skoj att fixa till sig lite, jag menar hur ofta sminkar man sig längre? Iiiinte ofta kan jag lova. Det blir mest mjukisbyxor och så nu för tiden, sen går man ju ofta med lite bebisspya och lite dregel på sig också, hihi.

Inga kommentarer: