lördag 23 oktober 2010

Lättnad

Nu har jag bestämt mig. All min tid och all min energi ska läggas på min fina son och inte på skola. Det känns jäkligt tråkigt samtidigt, jag ville så få bort de här kurserna och jag trodde verkligen jag skulle fixa det. Men det är bara att inse att jag tagit mig vatten över huvudet. Och ni anar inte vilken lättnad det är nu, när jag bestämt mig.

Efter att jag bestämt mig angående skolan packade jag in gänget (barn och hundar) i bilen och åkte till mina föräldrar. Jag tror inte vi varit hemifrån sen i tisdags så det var på tiden.. Där blev vi bjudna på kaffe och senare middag. Gott som alltid. Skönt att inte behöva bekymra sig över mat en dag alla fall.

Annars har jag inte mycket att berätta.. Eller, imorgon blir min skrutt fyra månader gammal! Det är ju då man börjar med smakportioner men vi tjuvstartade redan i måndags så att C skulle få vara med första gången. Vi började med bara potatis som ju verkligen inte var nån höjdare, haha. Nu får han potatis och morot vilket är liiite bättre. Imorgon tänkte jag att jag ska blanda i palsternacka också eftersom det tydligen ska bli lite sötare då, vilket ska falla småttingar mer i smaken. Ikväll fick han även välling för första gången, men det gillade han :) Och nu sover han sött, det lilla livet. Idag har han endast sovit två ggr. och vardera gång på endast 30 min.. Inte konstigt att han sover gott nu..

2 kommentarer:

Cindy sa...

Jätte jätte tråkigt att du lägger ner skolan. Men säker jätte skönt att äntligen tagit beslutet. Du kanske kan göra de lilla du har kvar sen då Liam blivit större, börjat i parken eller dagis eller nått. Kram

wimsis sa...

Ja, absolut! Jag kommer inte sluta helt och hållet, har ju så lite kvar, men ett uppehåll! Sen får vi se när man blir färdig... Kram