torsdag 21 oktober 2010

Njurarna mår bra!

Imorse kl. 8.30 ringde läkaren mig, han tyckte inte jag behövde komma in och träffa honom och få en räkning eftersom att alla mina prover är hur fina som helst!!! Jag har alltså INGET FEL PÅ MINA NJURAR!!!! Det här är helt underbart, nu kan jag/vi äntligen sluta oroa oss för detta. Anledningen till att jag läckte så mycket protein var troligen pga graviditeten. Det kan finnas andra orsaker, men det skiter jag i, mina njurar mår fina fisken! Det enda som inte var helt ok var att mitt hb är 113, men det visste jag, jag har nämligen varit rätt matt ett tag, sen var crp över 40, men det grundar sig nog i min flunsa med bihålsinflammation.

Annars kom det hit vvs-are just efter kl. åtta imorse. Så nu har de lagt in slingorna till den vattenburna golvvärmen!





4 kommentarer:

Elin sa...

Underbart att allt är bra med njurarna! Måste ha varit jobbigt att bara vänta och ingenting vetat.. Och kul med huset!

wimsis sa...

Ja det är hur skönt som helst, nu kan man börja slappna av lite och lägga det bakom sig!

Jenny sa...

HUR kollade dom njurarna?
Tog dom bara prover eller fick du gå på nån undersökning?

wimsis sa...

Den här gången var det bara prover, blod och urin. Men under graviditeten gjorde jag även ultraljud över njurar och urinvägar och så gjorde jag även en dygnsurinmätning. Ultraljudet visade då att min högra njure var mindre än den andra samt att jag hade en utvidgning på en urinväg. De förändringarna kan troligen förklaras pga av graviditeten och är tydligen ingenting som följs upp i detta läge. Mitt bekymmer var ju att jag läckte en massa proteiner, det gör jag inte nu. Men hade jag gjort det hade de gjort en biopsi av njurarna.