onsdag 6 oktober 2010

Vad tycker ni?

Idag var jag nästan utvilad när jag vaknade! Liam vaknade vid halv sju, då ammade vi och sen vaknade vi först vid halv tio igen! Då var C redan uppe och hade kokat kaffe, när hände det sist??!
C och hans far är ute och lägger isolering under huset. C´s mor var också här tidigare så vi har suttit och pratat och druckit kaffe. Vi kom bla. in på diskussionen om att det förmodligen kommer bli så att man inte får ha barn på dagis om man själv är hemma. Jag själv tycker inte att någon i lagtinget ska bestämma hur jag vill uppfostra mina barn. Men jag tycker väl kanske inte att barn ska börja på dagis hurtidigt som helst samtidigt som jag tror det är viktigt att barn lär sig socialicera sig med andra. De lär sig ju även mycket annat där också. Men som C´s mamma sa, förr i tiden klarade man ju av att ha tre-fyra barn hemma utan problem, så varför skulle inte det gå idag?
Ja, jag är lite kluven, men jag gillar inte att någon i landstinget ska bestämma det åt mig. Vad tycker ni?

5 kommentarer:

Cila sa...

Jag håller med! Det är föräldrarna som ska kunna göra det valet och ingen annan!
Men tyvärr funkar de ju inte riktigt så.. Sjukt!

Puss <3

Marie sa...

ja jag tycker ju absolut att man som förläder ska få välja.. barn lär sig så otroligt mycket på dagis, och får vänner. Om jag ser tillbaka är jag glad att jag fick gå på dagis. För min mamma va ju hemma hela tiden, eftersom hon hade dagbarn, men jag fick ändå va på dagis halva dan, vilket va underbart! Jag tror att det är nyttigt både för barn och förälder att barnet är på dagis, inte i för tidig ålder, men annars.
Men det är ju va jag tycker...

wimsis sa...

Eller hur! Men sen för att vara lite hård, man ska ju inte skaffa fler barn och räkna med att kunna lämpa av de på dagis.. Skaffar man barn ska man även kunna ta hand om dem.

Och självklart ska det ju vara så att de barn som verkligen behöver dagisplats ska få det.

Mille sa...

Jag har alltid tyckt det var synd att jag inte fick gå på dagis. Alla mina klasskompisar kände varandra från början (typ) och jag var utbölingen. Dessutom blev jag mkt blyg, tror det hade varit bättre att få socialicera i tidigare ålder! Och det där om att barn inte behöver leka med nån annan färe de är tre är BULLSHIT: Kiara har redan och har haft hela tiden egentligen, utbyte av andra barn omkring sej. Så de kan sätt en pinne i brasan!!!

Anonym sa...

Är nog lite av åsikten att barn inte ska vara på dagis dagen lång och mamma är hemma med bebis... Men halvtid eller parken helt okej så barnen får leka och lära sig annat... Själv jobbar jag heltid och skift + skola men alla mina lediga dagar i veckorna får även sonen min vara hemma för jag anser även han måste få vara ledig från sitt jobb, och dessa dagar sätter han stort värde på!:)