onsdag 20 oktober 2010

07.45

Idag blev jag väckt av telefonen. Kl. 07.45 ringde den, det var vår vvs-are som ringde och ville veta exakt var tvättmaskinen ska stå, hur många cm från öster. Detta ville han alltså veta av MIG kl. 07.45 på morgonen. Behöver jag säga att jag inte kunde svara på någonting just då?
I alla fall, han ska alltså lägga golvslingorna imorgon och måste veta var golvsilen i grovköket ska vara. han berättade även att de ska ljuta det sista nu på fredag. Jaha, ska dom det.. Dom sa till oss att de inte visste när de skulle göra det, men visst. Vvs gubben var inte heller så glad över det eftersom de inte förvarnat honom, så han fick väldigt brottom att lägga golvslingorna.. Ja, känns faktiskt inte som att det är vårt problem att inte de kan samarbeta.
Så imorgon måste jag väl gå upp tidigt också för att prata tvättmaskinsplacering. Hoppas han kommer liiiite senare än han ringde imorse.

Nu ska jag inte tråka er mer med vårt bygge. Nu ska jag istället berätta att vi är anmälda till babysim, och det är även Elin med lilla Flisan :) Ska bli så roligt! En annan rolig sak är att Marie har varit här idag och snackat skit med mig och busat med Liam. En skön höstpromenad blev det också. Och nu ligger Liam och sover och det har han gjort två timmar nu! Jag har bara legat på soffan och njutit av att göra ingenting trots att jag borde leta ertiklar och plugga. Men jag orkar bara inte. Och imorgon väntar läkarbesök, hoppas att det inte blir fler efter detta.

Inga kommentarer: