tisdag 31 augusti 2010

Rörelsesensorer

Har varit på stan idag igen, imorgon ska vi banne mig vara hemma! Men trevligt var det, har nämligen lunchat med Milis! Eller lunch och lunch, jag drack en milkshake :)
Efter lunchen åkte vi till Liams farmor & farfar och drack kaffe. Nu är vi äntligen hemma, har slängt i mig lite mat och Liam sover. Mina föräldrar ringde för en stund sen och sa att de skulle komma över och dricka kaffe ikväll, det är mycket nu :) Men det gör oss ingenting, jag förstår att alla vill umgås med underverket ;)
Tror dessutom jag ska passa på att ta ett varv med dammsugaren, det behövs kan jag lova..

Det mindre roliga jag upptäckte idag var att det tydligen är rörelsesensorer inne i bilen.. Hade hundarna med mig till stan eftersom vi skulle till svärisarna sen. Så jag öppnade fönstren åt dem och gick in för att möta Milis, då hör jag hur larmet på bilen går igång.. Väntar en stund tills det slutar, och så går det igång igen.. Tänker att det kanske är för att rutorna är öppna, stänger rutorna. Gissa vad som händer? Jepp, larmet går. Jahapp, vad gör jag nu då? Kan ju inte ha hundarna i en bil som tok-tjuter. Vi får alltså stänga in dom i Milis bil istället. Jepp, så vi har alltså rörelsesensorer INNE i bilen, skitbra. Så nu måste jag ta reda på om det går att stänga av, annars kan jag ju inte ha hundarna i bilen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju låsa bilen med nyckel så då är inte alarmet aktiverat! Då kan hundarna springa fritt i bilen

wimsis sa...

Det var min tanke också, det är ju bara det att vi har lite speciella nycklar till bilen.. Nyckeln jag har nu går inte att använda i dörren. Måste höra med mannen om d finns nån annan nyckel nånstans.