torsdag 12 augusti 2010

Ventilerar lite

Mannen är ute och kör motorcykel med min far nu och Liam sover, så jag fick lite tid att fundera på det ena och det andra. En sak jag börjat störa mig på är att jag två ggr (av samma person) fått höra att Liam är bortskämt med att få vara i min famn. Dessa små antydningar tycker jag är jäkligt onödiga och jag har inte orkat kommentera det. Detta har jag fått höra när han varit i personens famn och inte varit helt nöjd, det bara måste ju bero på att han är i min famn mycket, kan ju inte bero på något annat.
Jag anser att det inte går att skämma bort en sju veckors bebis. Jag kommer fortsätta ha honom i famnen precis så mycket jag vill och Liam vill. Det är upp till oss och jag tycker inte man behöver komma med onödiga kommentarer. Alla gör vi olika med våra barn, men vem är DU att säga vad som är rätt eller fel.

Där hade vi då en sak jag stört mig på (bra det här med blogg så man får ventilera lite :) ), en annan sak jag funderar mycket på nu är skolan.. Jag skulle ju så vilja gå ut med mina fina klasskamrater.. Men hinner jag med allt? Det svåraste är praktiken jag har kvar på 5 veckor.
Dessutom om jag går "tillbaka" till skolan så får vi pengar från norge. Men hur gör jag med mammapengar och studiestöd? Vad är det för papper de vill ha i norge för att betala ut de här pengarna? Jag blir slut..

6 kommentarer:

Cila sa...

Jäkla människor som alltid ska ha nånting o säga.. Försök att inte ta åt dig! Som du skrev, vi gör alla olika!
De är ju klart att man har sin spädis i famnen hela tiden, var annars liksom?
Ebba va också hela tiden i famnen som liten, jag tycker att de är en självklarhet! Sov på min mage gjorde hon också i typ 1-2 månader..
Inte tog hon skada av de iaf.


Så, gör som NI tycker och skit i vad andra säger! :)

Angående skolan.. Tufft beslut. :)

Anonym sa...

Har också hört det där, men man kan inte skämma bort en bebis med kärlek goddammit!! Knappast på 30talet heller, fastän det väl var normen då.
Njut nu, för nu är min inte i famnen många minuter mer, tror han inte är det när han är 16 heller..
Kul att läsa vad du skriver.

Anonym sa...

Har också hört det där, men man kan inte skämma bort en bebis med kärlek goddammit!! Knappast på 30talet heller, fastän det väl var normen då.
Njut nu, för nu är min inte i famnen många minuter mer, tror han inte är det när han är 16 heller..
Kul att läsa vad du skriver.

Marie sa...

Ha plutten i famnen bäst du vill! Bara ni som bestämmer hur han ska "uppfostras", det är er son, ingen annans!

PUSS

wimsis sa...

Tack, känns bra att det är fler som tycker som jag.. Jag tar inte åt mig av pikarna, men kan inte sluta störa mig :)

Anna sa...

Äh... Avundsjuka människor eller va e de??
Alltså har nån missat hur fort dom blir stora o inte vill va i famnen? Man ska väl få hålla o bära sitt barn så mycke man vill! Kul för Liam då o ligga själv bara för att du inte ska bära för mycke på honom, han vill ju vara nära o få ömhet o värme! Visst kan de bli svettigt o varmt men de e de tamejtusan värt :) Ja hade Jason i famnen hela tiden o precis som Cila hade de så sov han på mej första tiden för då va han nöjd, spädisar behöver mycket närhet, har ju legat inne i värmen i 9 månader då måst dom ju få de när dom kommer ut! kör hårt Madde o ha Liam i famnen så mycke du bara kan o orkar! Men om du vill dricka en kopp kaffe kan ju Conny hålla honom! ;) Hihi..

Kram