tisdag 24 augusti 2010

Ensamma

Nu har pappa C åkt på jobb vilket innebör att vi nu blir ensamma i fyra hela veckor.. Vi fick ju en mjukstart förra gången då han bara var borta två veckor, men det gick ju bra så det ska det väl göra nu också. Han är ju så snäll vår lilla skrutt! Men vi kommer sakna pappa, massor.

Just nu ligger Liam i vår säng och sover, han har sällskap av hunden som ligger under samma täcke, mysigt! Vi har haft tur med Liam ända sedan han föddes, han sover nämligen väldigt bra på nätterna. Han somnar runt tio, elva på kvällen och oftast vaknar han runt 06 och vill amma, sen somnar han om, vaknar igen vid 9-10 och så ammar vi lite till, sen somnar han om och sover nån timme till, underbart! Så i den här familjen är vi inte uppe tidigt :) Man märker att folk förväntar sig att man ska vara igång kl. 8 när man har barn, vi har nämligen blivit väckta av telefonen några gånger och personen i andra ändan är alltid lika förvånad över att vi sovit eller legat i sängen, haha.
Men sen har han ju den senaste tiden kommit på att det inte är roligt att sova på dagarna eller kvällarna.. Man kan ju missa något! Det är inte så att han är gnällig eller nåt, han vill bara inte sova! Det negativa detta fört med sig är ju att ju mer han är vaken desto hungrigare blir han som i sin tur tydligen leder till att jag inte hinner få tillräckligt med mat åt honom. Så ibland får vi ge ersättning, men det är ju inte hela världen, så länge min prins mår bra, det är huvudsaken!

Det var sovrutinerna det :) Annars då? Jo, var till barnmorskan igår. Vi pratade lite allmänt om hur jag mår nu, hon kollade blodtryck och hb, blodtrycket är bra som vanligt men det där jäkla hbt var ju bara 110.. Kan ju förklara varför det snurrar till i huvudet på mig ibland.. Så det är bara att fortsätta äta järn. Trodde faktiskt järndepoerna skulle hämtat sig nu, men icke.
Sen pratade vi preventivmedel. Hon föreslog spiral och jag sa NEJ, absolut inte. Hon tyckte ändå att det kunde vara ett bra alternativ men det tycker inte jag, det är trots allt upp till mig. Jag vet flera som haft mycket problem med dessa spiraler däribland min mamma.. Så nej tack. Men jag tycker att det är konstigt att spiralen är det första dom föreslår? Men jag är ju ingen expert.

Och till sist kan jag berätta att igår blev vår prins två månader gammal!!!


Här är han bara ca. två dagar gammal <3


Och den här bilden är ca. en vecka gammal, lite har hänt eller hur ? :)

3 kommentarer:

zandra sa...

Skoj :) Då är ju våra söner nästan lika gamla :) Väldigt söt liten kille har du! Kul att du kommenterade!

Petra sa...

ja men de e ju så skönt när dom sover, så får man själv oxå! :) int va vi heller nå tidiga i farten på dagarna, sov så länge de gick helt enkelt!

jag har sprial (hormon) och de e nog de bästa för mig. har knappt mens heller så de e underbart. (förutom incidenten då han sku byta ut den... :P) de e absolut upp till var och en vad man vill ha. de ska int dom bestämma. de trots allt din kropp!

de har ju hänt massor med lill skrutten! ha e ju så sööt! <3 fin skatt ni har!

Ta hand om er nu!

wimsis sa...

Visst är det så, att det måste vara individuellt, nåt som fungerar på någon kanske inte alls fungerar på en annan!

Visst har han blivit stor!! Mammas prins <3

Tack detsamma gumman!