onsdag 18 augusti 2010

I brist på annat..

... snor även jag den här listan =)

När är fick du reda på att du var gravid? Trög som man var först 11 oktober 2009 =)

Hur gammal var du?
24 år

Mådde du mycket illa? Nej, bara ca två veckor i början

Spydde du mycket? Inte en enda gång!

Hade du mycket halsbränna? Nja, i slutet en del.. Men när jag väl hade det var det förj*vligt

Var du känslig?
Nja, beror väl på vem man frågar =) Men hade ett jäkla humör alla fall, det kan jag inte neka

Hade du mycket foglossning? Nej, det var först i slutet det började bli jobbigt

När kände du bebisens första sparkar?
v.21

Var du ofta orolig?
Jo, men det var ju för att alla läkare skrämde upp oss.. Först och främst hela hjärt historien, då var jag livrädd.. Sen är det ju hela njurgrejjen..

Sparkade bebisen mycket? O ja

När började du läcka bröstmjölk? Det var redan v. 23

Fick du bristningar? Mmm.. i slutet kom dom, på rumpa och lår

Blödde du någon gång? Nej

Hur många Ultraljud gjorde du? 4 st

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Oj, vi hade nog inga förväntningar utan ville bara ta det som det kommer. Och det var nog bra tror jag =)

Vilket BB födde du på?
Mariehamn

Hur började din förlossning? Blev igångsatt , sen gick vattnet och då var det kört =)

Hur många timmar tog din förlossning? Från igångsättningen ca. 5 timmar

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in? 1.5 cm

Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och epidural (fast den hade jag bara ca 10 min..)

Dragen med sugklocka? Nej

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? ca. 50 min

Blev det komplikationer? Nej

Var du rädd för något? Att min rygg skulle gå av

Skrek du?
Jag tror det, haha.. Vet att jag skrek att nej nu vill jag inte mer :)

Fick du sys? Aa, två stygn blev det..

Vem var med på förlossningen? Pappa Conny

Vilken vecka födde du i? v42+1

Vad var vikt och längd på bebisen? 3740g och 51cm

Blev det en pojke eller flicka? En liten kille

Vad fick barnet heta?
Liam!
Var allting värt det?
Ja gud ja!!!!

Ammade du?
Yes

Hur gammal är barnet nu? 8 veckor

Vad tyckte du om förlossningen? Smärtan var ju overklig, men jag skulle göra om det när som helst, det är det underbaraste jag varit med om!

När kommer nästa barn? Ja, det vet man aldrig ;)

1 kommentar:

mille sa...

"sen va det kört" haha! det brukar vara det :D