tisdag 24 augusti 2010

Andra prioriteringar

Eftersom vädret varit som det varit idag så passade vi på att åka till stan och hälsa på Liams mormor och morfar, så fick även hunden något att göra :) Hon ville absolut inte gå ut idag och drog verkligen ut på att morgonkissa, haha. Läbbigt att bli blöt om tassarna ju.
Ja, i stan har vi varit ja. Gjorde inte så mycket, pratade lite och slappade. Mor min fick en protes i ena knäet för ca. två veckor sen och sitter ju bara hemma nu
så hon blev glad att få se sitt lilla barnbarn.

Jag började maila skolan förra veckan för att försöka komma fram till hur jag ska göra med allting. Jag har ju som sagt tänkt försöka fixa de teoretiska kurserna eftersom de sa i våras att man skulle kunna göra dem på distans, perfekt tänkte jag. Så jag mailade och frågade om det, programledaren skickade ärendet vidare till en annan som svarade igår och skrev att läraren som håller den första kursen (som börjar på måndag) vill att jag ska vara med hela måndagen samt två hela dagar till.. Först tänkte jag att det ska väl fungera,men nu när jag hunnit fundera på det så passar det faktiskt inte alls! Jag VILL INTE lämna bort Liam i ca 8 timmar, och dessutom vart? Min mamma kan inte ha honom och svärmor kommer jobba, oavsett vill jag inte lämna honom.. Hade det varit till C hade det varit en sak. Jag skulle kunna ta med honom om det är ok för alla i klassen (vilket jag vet att det är), men då kommer inte jag kunna koncentrera mig på något annat än Liam. Så jag mailade läraren i fråga och skrev helt enkelt att jag måste göra den på distans eller inte alls. Så är det. Skolan är inte min högsta prioritet längre, även om jag gärna skulle göra så mycket som möjligt, men inte till vilket pris som helst, inte till priset av min son. Jag vill inte missa en sekund med honom.

1 kommentar:

Cila sa...

Men äsch då.. Synd att inte Conny är hemma! Jag är ledig på måndag och ställer gääärna upp som barnvakt, om du bestämmer dig för att fara! :)

Puss!