söndag 22 augusti 2010

Boeuf Bourguignon

Idag har jag varit seriös. Jag har lagat mat, och inte vilken mat som helst utan Boeuf Bourguignon. C pratade om att han fått det ombord när han var på jobb sist och tyckte att jag skulle laga det. Vet inte vad som hände men idag hade jag inspiration, och måste erkänna att det blev riktigt gott!
Jag tycker inte det är speciellt roligt att laga mat så här till vardags annars, men när man följer recept och så kan det vara riktigt skoj! Annars bakar jag mycket hellre än lagar mat.

Ja, mycket mer än det har jag inte hunnit med idag. Igår hade jag fina Milis med barn och hund här. Hon har ju då Donyas brorsa och de har så otroligt roligt tillsammans! Sen fick ju även jag och Milis äntligen prata om både det ena och det andra, jag håller tummarna för dig och tror på dig ska du veta.
På kvällen var det kalas som gällde, min syster och hennes dotter fyllde år i veckan, så det var läsk och tårta som gällde. Eller läsk för dom flesta, sen var det ju dom som valde att spetsa läsken med rom också ;) (nej, inte jag). Vi vart kvar där till tio tror jag och pratade lite skit med Malin och Sergio, riktigt mysigt. Vår son hade ju knappt sovit på hela dagen (igen), så så fort vi kom hem la jag honom och han somnade bums.

Inga kommentarer: