tisdag 10 augusti 2010

Dop

Världens finaste lilla gosse ligger brevid mig och sover, så jag passar på att skriva några rader!

Igår tog jag mig i kragen och bokade in dop.. Tänkte att det är lika bra att göra det i god tid eftersom vi inte kan ha det precis när som helst då C är borta 4 veckor åt gången. Men det var inga problem att få det när jag ville, så den 2 oktober är det bokat! Nu sitter jag och funderar på vilka man ska bjuda, vi vill ha det så litet som möjligt.. Men jag misstänker att våra föräldrar kanske inte kommer vara så pigga på det, men men. Det är våran son som ska döpas så.
När det kommer till gudföräldrar har vi valt att hålla även det inom familjen, och jag hoppas verkligen att ingen tar illa upp av det. Det är flera av mina vänner jag skulle vilja ha också, men det känns som att jag bara kommer såra folk genom att välja någon av er.
En annan sak som är jobbig är det här med dopklänning, vi har en som går i familjen och det har även C´s familj, så vilken tar man? Det lär nog bli min familjs, och det endast av den anledningen att det känns bäst för mig.. Nu ska ni inte tro att jag kör över C på nåt sätt, utan det är så här han vill ha det, att jag fattar besluten.

Annars har det inte hänt så mycket hos oss. Igår var vi och besiktigade min bil som btw. gick igenom prickfritt (den är fortfarande till salu =)). På kvällen tog vi lillkillen i bärselen, hunden i kopplet (en bit..) och gick ut i skogen. Planen var att leta upp lite kantareller eftersom vi ska på kantarellsök med Donya nästa helg, och behöver ha med några kantisar dit, men inte hittade vi en enda.. Men jag kom hem med blåbär och hallon istället. Ska ut och plocka lite till idag så ska jag laga paj sen! Alltid nåt!


Mys med pappa


Kusin Tine med Liam


Min älskade fina mormor med Liam

2 kommentarer:

Marie sa...

Åh, en kantarellhund, me like! =) Jätte fin bild på mormor <3
Ska vi försöka med en ny träff/middag? inkommande helg jobbar jag, men vi sku behöva hitta en dag, å BOKA den =) Fredrik har inget schema än, har ju semester några dagar till. När ska Conny på jobb? Skolan börjar ju nu på måndag, herregud, vart tog sommarn vägen????

Puss

wimsis sa...

Vi har nog ingenting planerat framöver, förutom kursen i helgen då, och den är bara fram till kl. 13 så.. Hör av er bara när ni har tid.

Kram