onsdag 14 januari 2009

Mörk choklad

Idag har det hänt lite grejjer. På morgonen var vi till våran utlandskoordinator och pratade med henne och programledaren. Fick väl inte veta så mycket mera, men england är INTE uteslutet än, de ska fortsätta jobba för det, misstänker att blir det inte det så kommer det att bli Danmark istället.. Sjukvården i Danmark har ju ett väldigt gott rykte så man skulle säkert lära sig massor, det man är orolig för är ju språket.. Men en lärare lugnade oss lite.
På eftermiddagen lyssnade vi på resten av examensarbetena. En lärare frågade då var vi skulle jobba i sommar. Jag sa att medicin hade jag tänkt mig, men jag har inte riktigt fått tummen ur ar***t och ringt än :S Dom skrattade åt mig... Så när vi hade paus tog jag tjuren vid hornen och ringde och nu har jag sommarjobb på medicin! Weee! Guuuud va skönt att ha det klart så kan man sluta tänka på det!
När jag varit hemma typ 15 min efter skolan ringer svärmor.. Det samtalet resulterade i att jag suttit i Godby hos veterinären med min svägerska (tror det blir så..) och hennes hund som ätit lite för mycket mörk choklad när han var ensam hemma... Han mådde inte riktigt bra, pulsen var SKYhög och han kunde inte slappna av.. stackarn. Men han fick kräkmedel och blev bättre sedan som tur va.. Veterinären sa till oss före det att vi kan vara beredda på att få sitta i skift eftersom han kan bli riktigt dålig och vi nog behövde äta.. Vi var väl där drygt tre timmar men sen var det lugnt.
Nu är jag såååå trött.. Sängen just.

2 kommentarer:

Cila sa...

Grattis till sommarjobbet älskling! Gu va skönt att ha det fixat! :)
Puss

wimsis sa...

Tack gumman!
Puss