tisdag 1 februari 2011

"Supermorsa"

Idag har jag varit en sån där "supermorsa".
Jag har alltså lagat mat, bakat, städat och tagit hand om bebis. Allt
i princip samtidigt. Och nu får jag för första gången idag sitta ner och slappa.

Vi har alltså haft över våra föräldrar på middag ikväll.
Kvällen till ära har jag lagat rådjursgryta med ris till och till efterrätt
en chokladkaka med glasyr. Allt verkar ha gått hem för det blev i princip
ingenting kvar :)
Sa till C just att vi behövde ju inte säga många ord under den här middagen
alla fall. Herre gud vad våra föräldrar har pratat med varandr! Man
fick ju inte en syl i vädret, haha. Bra att de kommer överens.

Sen vart jag inringd på jobb en dag tidigare än beräknat, så imorgon
åker jag och jobbar ett kvällspass. Ojoj. Jag kommer
att vara sååå slut efter de här tre dagarna. Sen börjar jag även få lite
dåligt samvete, först för att jag vet att C inte kommer få nåt gjort och sen
för att jag inte kommer träffa min skrutt speciellt mycket ;(  .
Men jag måste lära mig.
Och varför skulle jag ha dåligt samvete gentemot C egentligen?
Jag är ju ensam med Liam en månad åt gången ju! Va tusan
skulle inte han fixa åtta timmar per dag då.
Nej, nu ska jag sluta fåna mig. 

Observera hur han sitter med fötterna :) Så satt han ALLTID i vagnen, haha.
Han är ju för rolig min son.

Inga kommentarer: