tisdag 8 februari 2011

En månad

Tänk vad en månad går snabbt.
Imorse åkte mannen på jobb igen. Tyckte just han kom hem.
Nåja, är bara att "gilla läget" och göra det bästa utav det.
Vi har inte mycket inplanerat. Jag ska jobba tor-fre den här veckan,
eventuellt nån dag nästa vecka, och sportlovsveckan blir det också två
dagar. Känns skönt att tjäna lite pengar och samtidigt komma igång igen,
jag vill ju inte glömma bort allt jag lärt mig! Sen vet jag dock
inte när jag ska lyckas få mina studier avslutade, är så
mycket som ska klaffa. Och det är ju tyvärr så att mannens
arbetstider inte underlättar.. Eller, när han är hemma är det ju
skitbra, men sen, när han är borta så länge.. Ja, ni fattar.

Igår fortsatte C lägga klinkers i grovköket. Även jag la några rader :)
Eftersom C la endel när det var kolsvart har det blivit liiiite snett på
en del av golvet. Han skämdes så mycket så han ville täcka
över det ifall nån byggare skulle komma och se det, haha. Men va fan,
det är ju inte fogat (kommer ju synas ännu mindre  sen) än,
sen är det ju faktiskt bara i grovköket.. Hade det varit badrumet
hade man nog brytt sig lite mer.
Men det är så roligt att det verkligen börjar bli ett hem nu!
Spacklat blir det nästa vecka. Weee! Underbart! 


  
Så här såg det ut i oktober :)

1 kommentar:

Cila sa...

Härligt att jobba lite! Få göra lite vuxengrejer :)