tisdag 22 februari 2011

Soooov!

Det har hänt nåt med min skrutt.
Han vill inte sova, och det vill mamman.
I typ en och en halv vecka nu ska han inte sova längre än till sju på morgonen.
Han har alltid sovit till ca åtta förut, ibland ännu längre. Nu de två-tre senaste dagarna
ska han inte sova längre än till sex!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är liiiiiite väl tidigt! Och han ska minsann inte somna om.
Han ligger och pratar, rustar, sjunger och har jätte skoj. Oftast lyfter jag
ner honom till mig när han vaknat eftersom chansen då ökar att han somnar om
(inbillar jag mig alla fall). När han då ligger brevid mig brukar han dra mig i håret, i öronen
pilla mig i munnen och ev sopa till mig i huvudet :)
Ja, när kl. var åtta var man ju hur pigg som helst.. Men DÅ, då somnar
han om, i 20 min..

Nu la jag honom i sin säng för 15 min sen och han sover
fortfarande inte. Det kanske inte är speciellt mycket, men där är så
oavnligt för oss! Jag brukar ju bara behöva lägga ner honom, säga gonatt
och gå ut därifrån så fixar han resten själv!

Och nu ligger han och skratta... Unge.

Inga kommentarer: